Romanowski Marcin
Sortowanie
Forma i typ
E-booki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(549)
Romanowski Marcin
(-)
Konopnicka Maria
(518)
Krzyżanowski Julian
(394)
Mickiewicz Adam
(370)
Zarawska Patrycja (1970- )
(331)
Słowacki Juliusz
(329)
Otwinowska Barbara
(309)
Fabianowska Małgorzata
(294)
Sienkiewicz Henryk
(282)
Prus Bolesław
(272)
Orzeszkowa Eliza
(265)
Trzeciak Weronika
(262)
Kraszewski Józef Ignacy
(260)
Krasicki Ignacy
(251)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Żeromski Stefan
(224)
Steel Danielle (1947- )
(221)
Drewnowski Jacek (1974- )
(214)
Popławska Anna (1980- )
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Roberts Nora
(172)
Polańczyk Danuta
(168)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(137)
Rzehak Wojciech. (1967- )
(137)
Shakespeare William (1564-1616)
(137)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Wyspiański Stanisław
(134)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(126)
Fabisińska Liliana (1971- )
(125)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(125)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(125)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(123)
Drewnowski Jacek
(120)
Webb Holly
(118)
Roberts Nora (1950- )
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Szulc Andrzej
(112)
Mazan Maciejka
(109)
Głowińska Anita
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Precigs Katarzyna
(100)
Mortka Marcin (1976- )
(98)
Supeł Barbara
(98)
Gawryluk Barbara (1957- )
(97)
Sandemo Margit (1924- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Spirydowicz Ewa
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Górski Wojciech (ilustrator)
(93)
Olejnik Donata
(93)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Jaczewska Edyta
(89)
Mróz Remigiusz (1987- )
(89)
Lementowicz Urszula
(88)
Ławnicki Lucjan
(88)
May Karol
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Marlier Marcel (1930-2011)
(86)
Skalska Katarzyna
(85)
Szulc Marian
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Dobrowolski Patryk
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(83)
Stanecka Zofia (1972- )
(83)
Grzyb Katarzyna (tłumaczka)
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Możdżyńska Aldona
(80)
Courths-Mahler Jadwiga
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(78)
Januszewska Aleksandra
(77)
Kroszczyński Stanisław
(76)
Stopka Dorota
(76)
Wilczycka Danuta
(76)
Fredro Aleksander
(75)
Iwaszkiewicz Jarosław
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(74)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Język
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Gatunek
Powieść
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pozornie niedorzeczne tytułowe przeciwstawienie nie tyle służy zaprzeczeniu truizmowi „Jacek Kaczmarski był bardem Solidarności”, ile raczej jego sproblematyzowaniu, postawieniu pytań: co to znaczy być bardem, gdzie są granice tej strategii artystycznej, wreszcie, czy będąc bardem, można pozostać Jackiem Kaczmarskim. Głównym wątkiem pracy jest ukazanie ewolucji rozumienia siebie jako artysty przez Jacka Kaczmarskiego. Ukazałem początki jego praktyki artystycznej, narodziny legendy „barda «Solidarności»" oraz walkę pieśniarza z tą legendą. Kaczmarski jawi się jako artysta zawieszony między potrzebą osobistej ekspresji a skłonnością do przyjmowania pozycji przywódcy czy wychowawcy. Jest też świadomy niebezpieczeństwa zawłaszczenia artysty (jego twórczości i biografii) przez publiczność. Ciekawy wątek autotematyczny nie wypełnia całej twórczości autora Muzeum. Miejsce w biografii artystycznej muszą znaleźć zapisy takich doświadczeń życiowych artysty jak emigracja, pochodzenie żydowskie, wyjazd do Australii czy choroba nowotworowa. Ukazałem także stosunek Jacka Kaczmarskiego do polskiej historii i tradycji kulturowej, opisałem, jak interpretuje on takie fenomeny jak polski romantyzm czy kulturę sarmacką. Ukazałem też środki, jakich używa, tworząc swe reprezentacje historyczne. Na tym tle ukazałem wybrane, konsekwentnie powtarzające się w ciągu całej twórczości, figury wyobraźni, odsłaniające sposób pojmowania przez pieśniarza swej egzystencji, takie jak: koniec świata, pustynia-cmentarzysko, ruiny, człowiek jako homo devoratus i homo devorans, życie jako umieranie, przestrzeń zamknięta, bezruch. To właśnie w tych wyobraźniowych przekrojach można znaleźć ślady Jacka Kaczmarskiego najbliższe jego osobistemu, prywatnemu doświadczeniu egzystencjalnemu, ślady podmiotowości artysty wolnego od obowiązków i więzów jakiegokolwiek barda. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej