Szuścik Urszula
Sortowanie
Forma i typ
E-booki
(3)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(549)
Szuścik Urszula
(-)
Konopnicka Maria
(518)
Krzyżanowski Julian
(394)
Mickiewicz Adam
(370)
Zarawska Patrycja (1970- )
(331)
Słowacki Juliusz
(329)
Otwinowska Barbara
(309)
Fabianowska Małgorzata
(294)
Sienkiewicz Henryk
(282)
Prus Bolesław
(272)
Orzeszkowa Eliza
(265)
Trzeciak Weronika
(262)
Kraszewski Józef Ignacy
(259)
Krasicki Ignacy
(251)
Leśmian Bolesław
(243)
Boy-Żeleński Tadeusz
(242)
Żeromski Stefan
(224)
Steel Danielle (1947- )
(221)
Drewnowski Jacek (1974- )
(214)
Popławska Anna (1980- )
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Roberts Nora
(172)
Polańczyk Danuta
(168)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(137)
Rzehak Wojciech. (1967- )
(137)
Shakespeare William (1564-1616)
(137)
Wyspiański Stanisław
(134)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Rolando Bianka
(131)
Fabisińska Liliana (1971- )
(125)
Lange Antoni
(125)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(125)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(125)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(123)
Drewnowski Jacek
(120)
Webb Holly
(118)
Lenartowicz Teofil
(112)
Szulc Andrzej
(112)
Roberts Nora (1950- )
(111)
Mazan Maciejka
(108)
Głowińska Anita
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Precigs Katarzyna
(100)
Mortka Marcin (1976- )
(98)
Supeł Barbara
(98)
Gawryluk Barbara (1957- )
(97)
Sandemo Margit (1924- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Spirydowicz Ewa
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Górski Wojciech (ilustrator)
(93)
Olejnik Donata
(93)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Jaczewska Edyta
(89)
Mróz Remigiusz (1987- )
(89)
Lementowicz Urszula
(88)
Ławnicki Lucjan
(88)
May Karol
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Marlier Marcel (1930-2011)
(86)
Skalska Katarzyna
(85)
Szulc Marian
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Dobrowolski Patryk
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(83)
Stanecka Zofia (1972- )
(83)
Grzyb Katarzyna (tłumaczka)
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Możdżyńska Aldona
(80)
Courths-Mahler Jadwiga
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(78)
Januszewska Aleksandra
(77)
Kroszczyński Stanisław
(76)
Stopka Dorota
(76)
Wilczycka Danuta
(76)
Fredro Aleksander
(75)
Iwaszkiewicz Jarosław
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(74)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Język
polski
(5)
Temat
Dziecko
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzina
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji przedstawiono założenia, badania i ich wynik nad bazgrotą dzieci 2, 3-letnich. Celem badań była próba wyjaśnienia genezy bazgroty dziecięcej i jej przemiany przez stymulację percepcji wzrokowej. Bazgrotę dziecięcą można traktować jako rodzaj specyficznego doświadczenia dziecka. Najbardziej właściwe dla tej fazy rozwoju ekspresji plastycznej dziecka jest spojrzenie na tę aktywność poprzez dynamikę kształtowania się doświadczenia dziecka w toku przeprowadzonego przeze Autorkę eksperymentu. Praca składa się z trzech głównych rozdziałów i trzech obszernych aneksów. Zagadnienie bazgroty w rozwoju ekspresji plastycznej dziecka zostało omówione w pierwszym rozdziale pracy, odnosząc się do koncepcji rozwoju twórczości plastycznej i percepcji wzrokowej szczególnie Rudolfa Arnheima i Victora Lowenfelda oraz innych badaczy. Opisano również rozwój wartości wizualno-plastycznych w bazgrocie dziecięcej, jak: linię, plamę barwną, koło i bryłę. Bazgrota dziecięca była inspiracją dla wielu artystów, dlatego omówiono ten wątek w tym rozdziale. Szukając odpowiedzi na te problemy Autorka zestawiła wybrane przykłady bazgrot dziecięcych i dzieł sztuki. W rozdziale drugim pracy przedstawiono założenia badań, problemy badawcze, przyjęte hipotezy, charakterystykę grupy, procedurę badań, zmienne i wskaźniki. Do ich weryfikacji Autorka przyjęła metodę eksperymentu naturalnego pedagogicznego, technikę grup równoległych. Badania przeprowadzono w dwóch grupach eksperymentalnych i dwóch grupach kontrolnych w grupie dzieci przedszkolnych 2 i 3-letnich. W ramach badań przeprowadzono 15 ćwiczeń eksperymentalnych z dziećmi w oparciu o jakości wizualno-plastyczne (wzory percepcyjne). W rozdziale trzecim pracy została przedstawiona analiza ilościowa i jakościowa wyników badań, której materiał prezentuje Aneks 1 (analiza ilościowa), Aneks 2 (analiza jakościowa) i Aneks 3 ilustruje wyniki badań – prace plastyczne dzieci z przeprowadzonego eksperymentu. Całość pracy zamykają wnioski z badań jak i wnioski dla praktyki pedagogicznej. Praca jest skierowana do nauczycieli, rodziców, opiekunów, artystów i osób zainteresowanych najwcześniejszym rozwojem twórczości plastycznej dziecka, jakim jest bazgrota i jej znaczenia dla dalszego rozwoju twórczości plastycznej dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej